ATENȚIE !… La Legumă Cum O Gătești, Ca Să Nu O PRĂPĂDEȘTI

Intotdeauna cand Viata ma bucura cu darul de a gati, trebuie sa-mi fie clar ca soarta calitatii nutritive a alimentelor sta in mainile mele.

Calitatea pleaca de la momentul inainte de a incepe pregatirea hranei, prin executarea obligatorie a spalarii sub jet puternic de apa calduta a legumelor. Fructele a caror coaja cu care sunt acoperite nu este comestibila si trebuieste indepartata la consum, Banana, Portocala, trebuie spalate si acestea, cauza fiind tratamentul chimic la care sunt supuse pe exteriorul lor spre a fi bune de consum la momentul in care ajung la noi in tara la vanzare.

Atentie de a nu insista mult timp tinerea sub jet de apa clocotita a vegetalelor, riscam sa le saracim total de Vitamine. In aceeasi idee se califica si Cartoful spre a nu-l saraci de amidon.

Timpul de fierbere al legumelor este diferit intre ele :

  • CARTOFUL necesita 25 de minute;
  • RADACINILE de Patrunjel, Morcov, Ridiche, Telina, Pastarnac, pentru a fi fierte le sunt necesare 25-30 minute;
  • VARZA, numai 8-10 minute;
  • CONOPIDA, 15 minute;
  • OREZUL integral salbatic, are nevoie de 25-35 minute, la fierbere necesita o cantitate de 6 ori mai mare de Apa, decat a Orezului, la 1 cana Orez sunt necessare 6 cani cu Apa;
  • HRISCA, 15 minute;
  • LEGUMINOASELE, inainte de fierbere, necesita 12-24 ore inmuiere in apa;
  • FASOLEA inainte de fierbere trebuie data in clocot de 3 ori, cu aruncarea apei dupa fiecare clocot. Timpul necesar fierberii este de 90-120 minute;
  • LINTEA, 30-60 minute;
  • NAUTUL, 2-3 ore;
  • MAZAREA USCATA, 3-4 ore

CONCLUZIONAM astfel ca in momentul in care preparam o mancarica/supa din Radacinoase si Conopida, spre a mentine o calitate a mancarii, voi introduce Conopida mai tarziu la fiert. Astfel, prin timpi DIFERITI de fierbere, trebuie planificata de la inceput momentele introducerii in fierberea de la comun a diferitelor Legume.

ATENTIE ! – Leguminoasele Crude sunt toxice, la fel si Cartoful

A nu ne feri de consumul de fasole pe motivul balonarii, aceasta stare de balonare cu “sonor si unic parfum”, este benefica bacteriilor responsabile cu imunitatea din intestine.

A incerca inlocuirea prepararii alimentelor prin prajire cu coacerea acestora, astfel nu ne mai “bucuram” in a consuma ditamai gasca de agenti carincerigeni.

A nu gati MULT, cantitate care necesita refigerarea mai mult de 2 zile.

In momentul in care incalzim mancarea de la frigider spre a o consuma, sa executam o incalzire buna a acesteia, refrigerarea nu distruge bacteria, incalzirea buna DA.

A nu folosi pentru incalzit cuptorul cu microunde, daca se face acest lucru, a-l face doar in vase de ceramic, avand grija a sta cat mai departe de acesta pe perioada functionarii sale.

Folosti la gatit DOAR apa rece de pe instalatie.

INCHEI repetand “precum mama invataturii” faptul ca

O hrana gatita trebuie sa aiba

  • CALITATE NUTRITIONALA
  • SA ARATE BINE
  • SA SATURE
  • SA AIBA GUST BUN… bineînțeles, negreșit apoi va urma un BON APETIT!

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *