BIORITMUL… diurn sau nocturn… dar BUN

Majoritatea oamenilor avem un Bioritm Diurn, o mica parte avem „conditionati” de ale vietii preocupari un bioritm nocturn, adica vrem nu vrem, noaptea muncim.

A fi in parametrii buni si eficienti in ale vietii responsabilitati de peste zi, adica spre a vea un Bioritm Diurn BUN, totul va incepe de la momentul de culcare seara si a calitatii si momentului ultimei mese din zi.

Daca ne vom culca inainte de ora 22, epifiza isi va putea realiza toate indatoriile de secretii hormonale necesare refacerii tardive a organismului nostrum pe perioada noptii.

Intre ora 22 si 0 are loc refacerea Sistemului Nervos, perioada acoperita si de secretia hormonului cel mai important pentru refacere, oprirea imbatranirii, si protectiv fata de tumori, numit Melantonina. Secretia Melantoninei se opreste in jurul orei 02.

Epifiza fiind foarte sensibila fotonic, in prezenta unei lumini, cu precadere Lumina ALBASTRA generata de ecranul televizorului, laptopului, sau a telefonului, NU va mai produce Melantonina in timp, sau va fi o cantitate foarte mica, ceea ce duce  la instalarea oboselii cornice, a bolilor psihice, scaderea performantelor intelectuale, si a imbatranirii PREMATURE.

  Citind dintr-o carte o ora inainte de momentul culcarii, va determina Creierul se produca Serotonina, care va conduce catre un somn linistit, fericit.

Veste buna este ca exista o lumina care nu deranjeaza pe domnita Epifiza, aceasta fiind chiar asa zisa lumina de veghe, lumina ROSIE.

O ora dormita inainte de ora zero, 12 noaptea, echivaleaza in refacerea Creierului cu doua ore dormite dupa ora zero.

Cealata cerinta a Bioritmului Diurn BUN, este cea a momentului servirii ultimei mese din zi, moment care trebuie sa ofere timpul necesar consumarii proceselor biochimice ale digestiei pana la clipa cand mergem sa ne culcam. Astel sangele va fi eliberat din procesul de digestie, si disponibilzat procesului de REFACERE a organismului de peste noapte. Daca dupa ce vom servi masa ne si culcam, chiar daca este inainte de ora 22, Creierul va tine cea mai parte din sange ocupat in procesul de digestie, procesele fiziologice ale refacerii nu vor avea materie prima de refacere, reconstructive, pentru ca nu exista in corp transportatorul, adica SANGELE.

In concluzie, cu cat ultima masa va fi mai usoara, FĂRĂ grasimi, prajeli, sau alte “ingrediente” ale acidozei, dar BOGATĂ în Vitamine, Minerale, si Aminoacizi la “prima mana”, masa va avea timpul necesar digestiei foarte scurt, oferind si elemente de baza refacerii din timpul somnului.

In cazul unui Bioritm Nocturn conditionat de munca prestata pe parcursul noptii, CHEIA secretului de a Evita dereglarile hormonale, sta in ceea CE si CAT mancam in tura de noapte.

Masa servită ÎNAINTE de a pleca la serviciu de noapte, trebuie sa fie compusa din Carbohidrati Complecsi din zona Vegetalelor, Cerealelor, si Oleaginoaselor.

Masa de PESTE noapte a fi ECHIVALENTUL unui pranz, dar IMPORTANT este a fi compusa din alimente usor digerabile, spre a nu pune in dificultate acuitatea atentiei in munca pe care o prestam, prin reorientarea sangelui catre procesul de digestie in DEFAVOAREA Creierului.

Iar masa care o vom servi dimineata, la momentul Vrem Nu vrem, Apoi Musai’ Tre’ Sa Dormim, trebuie sa fie foarte usoara, poate fi o salata cu ceva usor, sau o supa.

In final, face ce facem, si iar ajungem cu 2500 de ani in urma la vorba lui Hipocrate:

“ESTI CEEA CE MANANCI…”

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *