CUM să nu o prăpădești, dacă sănătate îți dorești, când LEGUMA o servești

    Vrem, nu vrem, la dietă, post, sau în stil de viață mai pe sănătate de suntem,                                                  vegetalele nu ar trebui să lipsească de la nici o masă din zi.

    Crude – dacă fructele au mari șanse a fi plăcute în servit nepreparat termic, legumele crude sigur sunt plăcute prin a limbii simțire dacă vor fi îmbogățite în salata „vârtoșel” cu ulei de măsline presat la rece(extra virgin cu o aciditate identificată pe etichetă până în 0,8%), sare, piper, și după gust frâu liber simțurilor pentru Oregano, Busuioc, amestec Provence. Astfel voi avea un maxim de Nutriție prin integralul format al vegetalelor din Flavonoizi, Izoflavone, acidul Fenolic, Beta-caroten, Vitamine, Minerale, Enzime, și Aminoacizi.

Gătite La Abur – astfel voi avea potența Flavonoizii, capacitatea antioxidantă fiind mai mult decăt dublă pentru Morcov(beta-carotenul), și Roșie(licopenul). Punem o strecurătoare/coș deasupra apei dintr-o oală de 5 Litrii(strecurătoarea se agață de buza oalei), acoperim cu capac la foc mare până când începe să clocotească. Apoi punem legumele în coș, dăm focul mai încet la nivel mediu/mic, și le lăsăm până când sunt pătrunse vreme de aproximativ 5 minute.

Fripte la grătar – cu încredere, pentru a evita lipirea legumelor, întâi unge grătarul cu un pic de ulei extra virgin Măsline(Unt Ghee, Untură). Recomandat pentru grătarul în aer liber, de a prepara la început legumele(roșie, ciupercă, dovlecel, ceapă, vânătă, ș.a.) în frigărui, și apoi a le frige.

Fierte rapid în apă clocotită(blanșare) – Într-un vas pe trei sferturi cu apă îmbogățită cu o linguriță de sare și dată-n foc, punem legumele și le lăsăm să fiarbă cât să se înmoaie puțin, dar să rămână crocante, aproximativ 3 minute. Se scot apoi într-un vas cu apă rece.

Coapte – îngingem cuptorul(electric) la 220 grade Celsius, după care introducem în acesta o tavă cu legume asezonate cu sare de murături și piper, așezate pe o hârtie/folie pergament unsă cu ulei de măsline presat la rece sau unt ghee. Timpul de coacere diferă de la o legumă la alta, cel mai mare fiind la rădăcinoase de aproximativ 45 minute, și cel mai mic la Broccoli/Conopidă de maximum 4 minute, binețnțeles atenți a nu le tăia prea mărunt  spre a nu le arde.

Călite/Soteul – într-o tigaie de prăjit bine încălzită la foc mediu, în care am pus o mare lingură cu Unt Ghee, la momentul încinerii grăsimii vom adăuga legumele spre a se frăgezii de la 3 minute în sus.

și acum ce îmi mai rămâne?… decât să spui un Bon Apetit!

… La cele șase moduri de a prepara leguma                                                                                                             ca și fel de mâncare sau garnitură spre a-mi înlesni HRĂNIREA corpului la fiecare masă.

 

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *