de ce?!…  de VERDE… adică, și VEGETALE…

de ce?!…  de VERDE… adică, și VEGETALE… de multe ori mi s-a adresat aceasta intrebare, si nu numai de la copiii.

Raspunsul in continuare ramane acelasi :

Pentru Ca Contin Substante Naturale Benefice Stari De Sanatate, Imunitate, Substante Care Scad Riscul Aparitiei Diabetului, Atacului de Cord, a Cancerului, Diabetului si a Atacului Cerebral.

Aceste substante naturale se numesc FITOCHIMICALE, din care unele au efecte antioxidante, altele anti-inflamatorii pentru organismul uman, altele cu actiuni asemanatoare hormonilor.

Fitochimicalele sunt:

  • FLAVONOIZII – culoarea, pigmentul, fructului sau a legumelor, rosu, albastru, violet, culoare care are un efect antioxidant de protejare impotriva bolilor legate de inaintarea in varsta, precum arteroscleroza, diabetul si cancerul.
  • IZOFLAVONELE – sau hormonii vegetali, fluidizeaza sangele, echilibreaza nivelul Colesterolului, amelioreaza efectele menopauzei, si blocand hormonii umani Estrogeni actioneaza impotriva Cancerului
  • ACIDUL FENOLIC – se regaseste in Mirodenii, Ceai, Ardei iuti, Fructe de Padure, Struguri, si blocheaza Enzimele care stimuleaza cresterea celulelor canceroase, deci protejeaza impotriva cancerului
  • CAROTENOIZII – pigmentul galben/portocaliu/rosu, regasit la legume si fructe, cu un efect antioxidant foarte puternic, protejand menbrana celulara, cu efect benefic asupra ochilor, pielii, a sistemului circulator, si bun protector impotriva Cancerului.
  • MICRONUTRIENTII – Vitaminele si Mineralele, care au actiuni metabolice cauzatoare functionarii optime a celulelor organismului. Lipsa din aportul nutritional a Vitaminelor si Mineralelor duce la o imbatranire premature si moartea celulelor

VITAMINELE se impart in Hidrosolubile si Liposolubile

Vitaminele HIDROSOLUBILE sunt Vitaminele B si Vitamina C, care se absorb in prezenta apei, organismul nu le poate stoca, exceptie facand doar vitamina B12.

Gasca de Vitamine B au rol in metabolizarea surselor de energie, Glucoza, Lipide, Proteine, in transmiterea impulsului nervos, si asupra sanatatii Creierului, aviz amatorilor care nu consuma proteina animala si nici nu iau un supliment de B12 sub o prescriptie medicala.

Regina, vitamina C, rol important in preventie de a mentine un nivel ridicat al starii de imunitate, necesara absortiei multor elemente de catre organismul uman, contribuie la sinteza Colagenului, adica Uite Ridul, Nu E Ridul !!!

Vitaminele LIPOSOLUBILE sunt A, D, E, si K.

Vitamina A, cu rol in intarirea menbranei celulare, a starii de imunitate, a calitatii pielii si a vederi. O regasim pe sursa animala sub forma de Retinol(forma biodisponibila si pentru om), iar pe sursa vegetala prin BetaCaroten, pigmentul Galben/Portocaliu al vegetalelor.

Vitamina D, cu rol in dezvoltarea sistemului Osos, fiind exclusive necesara pentru absortia si fixarea Calciului, si al mentenantei starii de Imunitate. Sursa principala este expunerea la Soare, organismul nostru avand capacitatea de a sintetiza vitamina D la nivelul pielii dintr-o anumita fractiune a Colesterolului(de unde apare intrebarea, “Vitamina D,  vitamina sau hormon ?” , Ficatul de Peste Oceanic, si alte vietuitoare din zonele globului cu climat permanent rece, Untul de Casa, sub forma vegetala intr-o cantitate foarte mica la Ciupercile Salbatice expuse Soarelui(atentie vegetarieni !)

Vitamina E, cu rol in mentenanta starii de imunitate, si refacere a sistemului muscular. Surse, uleiurile vegetale presate la rece.

Vitamina K, anticoagulant al sangelui natural, surse vegetale, cereale.

MINERALELE, dintre acestea vom enumera numai Calciu, Magneziu, si Fierul

CALCIUL, rol in mentinerea homeostaziei organismului uman, contractie musculara, dezvoltarea sistemului osos, surse Lactate Proaspete, toate vegetalele, Leguminoase, Frunzele Verzi, Roscova, si mai pe surse, a NU UITA o informative de top !… daca o cana cu Lapte contine 300mg de Calciu, o cana cu Varza fiarta contine 280mg, o cana cu Broccolli fiert contine 200mg, iar regina planetara pe continutul de Calciu este “Talpa Gastei”, Chenopodium Album, 400 de mg la o cana, biensur fiarta, daca cu Laptele cochetam, sau nu cochetam zilnic, una din verdeturile identificate poate exista zilnic. Necesarul de Calciu zilnic, mai pe sportive, este de 1200mg pana la varsta de 18 ani, la adult fiind de 800mg.

MAGNEZIUL, rol in transmiterea impulsului nervos, contractie musculara, refacere sistem nervos, surse sunt Oleaginoasele, Frunzele Verzi, de top este Spirulina pentru ca Magneziu se gaseste in cea mai mare concentratie in Clorofila.

FIERUL, rol in constructia hemoglobinei ca si transportator al Oxigenului, si a mioglobinei ca si stocator de Oxigen in muschi, surse pe origine animal a Ficatul, dar atentie !, este necesara prezenta vitaminei C pentru asimilarea Fierului, deci … Ficat cu SALATA… pe sursa vegetala, toate frunzele contin Fier, chiar daca acesta este intr-o cantitate infim de mica acesta va fi absorbit tot de catre organism, cauza fiind prezenta neconditionata in toate vegetalele si a vitaminei C.

Ei Dragii Mei !… si uite cum revin la traditionalul meu indemn de Tinerete Fara Batranete,

adica 50% din ce manaci zilnic sa fie VERDEEEE… E, adică VEGETALE.

 

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *